قرارگیری ایمپلنت دندان در موقعیت کامل خود با دقت ده برابر یشتر از دقت عادی با به کارگیری این سیستم تکنولوژی امکان پذیر شده است.

چرا که جراح با استفاده از این فناوری عمق مته را درک کرده و همچنین جراح به تجسم محل ایمپلنت می پردازد.

به طور کلی هدف از این تکنولوژی این است که روش های جراحی موجود قابل پیش بینی تر باشند.



ایمپلنت دندان تاریخچه طولانی و موفقیت آمیز در جایگزینی دندان از دست رفته دارد، چند دهه است که جراحان دندانپزشک، ایمپلنت های دندان را جایگزین کرده و نتایج مثبتی را کسب کرده اند، پیشرفت های جدید در تکنولوژی دندانپزشکی باعث به وجود آمدن نتایج مثبت شده که این نتایج، درمان های دندانپزشکی را از خوب به عالی تبدیل کرده است.

عملکرد ایمپلنت های دندان چگونه است؟

ایمپلنت های دندانی انقلابی را در دندانپزشکی به وسیله ی جایگزینی دندان از دست رفته که بسیار شبیه دندان طبیعی است ایجاد کرده اند، ایمپلنت تنها جایگزین دندان طبیعی است که نبود ریشه را نیزجبران می کند، زیرا در سایرافرادی که دندان از دست رفته دارند تنها قسمتی از دندان که نمایان است جانشین می شود.

در صورتی که اتصال ایمپلنت به استخوان وجود نداشته باشد، در این صورت برای جایگزینی از دندان های مجاور جهت پشتیبانی استفاده می شود، که معمولا باعث آسیب به دندان های مجاور می شود،.

پایه های ایمپلنت در استخوان فک قرار می گیرند، این سیستم جایگزین ریشه دندان طبیعی می شود که کاربردهایی برای افرادی که یک دندان، تعدادی دندان و یا همه دندان های خود را از دست داده اند خواهند داشت.

مهم ترین فاکتور در موفقیت ایمپلنت دندان:

در صورتی که ایمپلنت در محل درستی قرار بگیرد، می تواند هم از لحاظ زیبایی و هم عملکرد رضایت کافی را ایجاد کند، و طول عمر بالایی داشته باشد، مطالعات نشان داده که وقتی نتیجه کاشت ایمپلنت از لحاظ عملکرد و زیبایی قابل قبول خواهد بود که ایمپلنت در مکان سه بعدی مناسبی قرار گرفته باشد .

چگونه پیشرفت تکنولوژی موفقیت های جراحی را بهبود می بخشد؟

هدف از تکنولوژی این است که روش های جراحی موجود قابل پیش بینی تر و کارآمدتر باشد.

قابل پیش بینی بودن به این معنی است که دراین روش میزان موفقیت بهبود می یابد و خطرات کمتری متوجه جراحی شده و نتایج از قبل قابل حدس زدن می باشد.

کارآمدتر، به این معنی است که هیچ کس تمایل ندارد زمان زیادی در دندانپزشکی صرف کند، روش جراحی کارآمد باعث کم شدن درد پس از جراحی و بهبود سریع تر می شود.

تکنولوژی دندانپزشکی جهت دستیابی به موفقیت مطلوب:

با استفاده از تکنولوژی های جدید مثل سیستم های هدایتگر جدید ، دقیق ترین محل قرار گیری ایمپلنت در دسترس قرار گرفته و مطالعات نشان داده قرارگیری ایمپلنت به وسیله این تکنولوژی از قرارگیری ایمپلنت به صورت دستی توسط جراح دقیق تر است.

مزایای آن عبارتند از:

مدت زمان رفت و آمد به دندانپزشکی کوتاه می شود

برش محل جراحی کاهش می یابد

درد وتورم پس از جراحی کم می شود

ترمیم سریع تر اتفاق می افتد

نرخ موفقیت طولانی مدت می شود