کلینیک جدید دندانپزشکی

کلینیک جدید دندانپزشکی, کلینیک دندانپزشکی مدرن, ارتودنسی دندان, لمینت دندان, جراحی فک و دندان, کاموزیت دندان, زیبایی دندان با ونیر, ایمپلنت دندان, کاشت دندان با ایمپلنت, کاشت دندان بدون ایمپلنت,

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

ارتودنسی دندان چگونه انجام می‌شود

ارتودنسی دندان ها توسط دندانپزشکان پس از تشخیص آن ها مبنی بر نامرتب بودن دندان ها یا ناهنجاری در فک ایجاد می‌شود. در این متن به نحوه انجام ارتودنسی و انواع آن ها می‌پردازیم.
درمان ارتودنسی برای افراد زیبایی دندان ها را به دنبال دارد .زیبایی دندان ها به عواملی چون نوع قرار گرفتن دندان ها و ارتباط بین فک و اسکلت دندان بستگی دارد.
ارتودنتیست ها ممکن است پس از معاینه دندان ها به این نتیجه برسند که با بهبود وضعیت دندان نیز روابط بین فکی اصلاح نمی‌شود.
ادامه مطلب...
۳۱ تیر ۹۷ ، ۱۴:۰۸ ۰ نظر
کلینیک دندانپزشکی مدرن

جراحی ایمپلنت و حذف ضایعات استخوانی دندان

ضایعات دندانی ممکن است قابل لمس نباشند و بیمار مدت ها متوجه آن نباشد زیرا کیست دندان یا ضایعه استخوان قابل لمس نیست وممکن است درد نیز نداشته باشد.

دندان های نهفته می توانند یکی از مشکلات پیش روی انجام ایمپلنت دندان در انواع نواحی فکی باشند.برای ایمپلنت کردن در ناحیه بالایی و میانی فک بالا و پایین شاید دندان نیش پر عوارض ترین دندان نهفته محسوب گردد که خارج کردن آن با روش های معمول جراحی علاوه بر آسیب زدن به استخوان حمایت کننده دندان های اطراف،انجام ایمپلنت در ناحیه مورد نظر را نیز غیر ممکن سازد.

ادامه مطلب...
۲۷ تیر ۹۷ ، ۱۷:۰۰ ۰ نظر
کلینیک دندانپزشکی مدرن

تله دنتیستری یا درمان نوین دندانپزشکی

تله دنتیستری یا درمان نوین دندانپزشکی به این صورت است که  پزشک و بیمار بدون نیاز به حضور فیزیکی و از راه دور می‌توانند با هم تعامل داشته باشند و همچنین می‌توانند از راه دور جراحی انجام دهندیا اینکه پزشکان از طریق تله دنتیستری یا درمان از راه دور می توااند وضعیت بیماران خود را کنترل کنند.


در سال های اخیر رشته دندانپزشکی با ظهور علم مدرن پزشکی دائما در حال تغییر هستند.دندانپزشکی از راه دور یک روش رو به رشد است،که جهت بهبود و پیشرفت مراقبت های دهانی به کار گرفته می‌شود.


پرونده های الکترونیک سلامت، فناوری های مخابراتی، تصویر برداری دیجیتال، و اینترنت برای حمایت از بهداشت دهان ودندان در سطح بین المللی، مراقبت ، آموزش و بهداشت دهان و دندان از این نوع اند.


دندانپزشکی از راه دور شاخه های بسیاری دارد، رادیولوژی از راه دور(teleradiology)، آسیب شناسی از راه دور( telepathology)، جراحی از راه دور(tele oral surgery) ، ارتودنسی از راه دور(teleorthodonties)، جز این موارد است.


استفاده از دندانپزشکی از راه دور رو به رشد است، اما اثر بخشی آن برای دستیابی به نتایج قابل مقایسه یا بهبود یافته بالینی در بسیاری از برنامه های دندانپزشکی از راه دور بررروی مدیریت از راه دور و مدیریت امکانات از راه دور،یادگیری و آموزش مداوم، مشاوره و خدمات ارجاعی  به جز مراقبت مستقیم بیمار تمرکز کرده اند.

ادامه مطلب...
۲۶ تیر ۹۷ ، ۱۵:۰۴ ۰ نظر
کلینیک دندانپزشکی مدرن

معرفی روش های جدید کاشت ایمپلنت دردندانپزشکی

.در روش های درمانی دندانپزشکی برای جایگزینی دندان از دست رفته کاشت ایمپلنت پیشنهاد می‌شود. امروزه کاشت ایمپلنت به روش نوین باعث صرفه جویی در زمان و همچنین راحتی بیمار نیز می‌شود.در ادامه به بررسی روش های جدید کاشت ایمپلنت در دندانپزشکی می‌پردازیم

کاشت ایمپلنت به روش نوین، در علم جدید دندانپزشکی قابل انجام است. این روش کاشت ایمپلنت توسط متخصصین در حوزه دندانپزشکی  انجام می‌شود و دارای مزایایی نیز نسبت به روش های دیگر کاشت ایمپلنت می‌باشد.

یکی از روش های نوین دندانپزشکان در عرصه کاشت ایمپلنت، روش نویگیشن است .کاشت ایمپلنت، به روش نویگیشن روشی کاملا دیجیتالی است. مزایای این روش کاشت نسبت به روش های قبلی بسیار زیاد است

کاشت ایمپلنت با این روش به این صورت است که با استفاده از فایل اسکن دهان و فایلcbct بیمار در نرم افزار ،شبیه سازی انجام می‌شود و مناسب ترین موقعیت کاشت ایمپلنت با اطلاع از نوع فک بیمار و محل سینوس و عصب معین می‌شود و این طرح به وسیله جراح لثه تایید می شود

ادامه مطلب...
۲۳ تیر ۹۷ ، ۱۲:۳۶ ۰ نظر
کلینیک دندانپزشکی مدرن

تاثیر سلول های بنیادی در رشد دوباره دندان

تاثیر سلول های بنیادی در رشد دوباره دندان, عنوان مهمی است که در علم نوین دندانپزشکی مورد توجه محققان و دانشمندان قرار گرفته و می توان سلول های بنیادی را دخیل در بازسازی دندان و رشد طبیعی دندان دانست.

کاشت و ترمیم دندان با استفاده از سلول های بنیادی, روش نوین درمانی در حوزه دندانپزشکی می‌باشد.بعضی سلول ها در بدن این قابلیت را دارند که تقسیم شوند پس هنگامی که سلول ها و یا بافت های خاص در وضعیت نامتعارفی قرار دارند شروع به تقسیم شدن می‌کنند.


این سلول ها قادر به تجدید ساختار خود و تمایز آینده هستند و دارای چندین نوع از سلول عملگرا می‌باشند و سلول های بنیادی نامیده می‌شوند.

ادامه مطلب...
۱۹ تیر ۹۷ ، ۱۰:۲۱ ۰ نظر
کلینیک دندانپزشکی مدرن