کلینیک جدید دندانپزشکی

کلینیک جدید دندانپزشکی, کلینیک دندانپزشکی مدرن, ارتودنسی دندان, لمینت دندان, جراحی فک و دندان, کاموزیت دندان, زیبایی دندان با ونیر, ایمپلنت دندان, کاشت دندان با ایمپلنت, کاشت دندان بدون ایمپلنت,

۱۰ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

ایمپلنت دندان و عوارض جانبی داروهای ضد افسردگی بر آن

زمانی که فردی افسرده است، گذر روزها و هفته ها برایش مفهومی ندارد،و متوجه وقایع اطراف نمی شوند. به همین دلیل پس از مراجعه به پزشک داروهایی برای او تجویز می شود، بعضی از این داروها موفقیت های جراحی هایی مثل ایمپلنت را با تداخل روبرو کنند.

در طی ۳۰ سال اخیر از ایمپلنت های دندان برای بیماران دارای بی دندانی اندک و کامل استفاده می شود، استفاه از ایمپلنت های دندان جهت کسب موفقیت در کاشت دندان بسیار حیاتی است، طبق گفته ی پزشکان بازسازی استخوان به معنی ارتباط میکروسکوپیک مستقیم بین استخوان زنده و یک ایمپلنت می باشد.

ادامه مطلب...
۲۹ مهر ۹۷ ، ۲۱:۰۴ ۰ نظر
کلینیک دندانپزشکی مدرن

عوامل موثر در شکست ایمپلنت دندان

هنگامی که شخص متقاضی ایمپلنت جهت دریافت خدمات ایمپلنت به دندانپزشک مراجعه می کند باید جهت انجام این جراحی مراحل مختلفی را طی کند، در صورتی که پس از انجام این مراحل ایمپلنت با شکست مواجه شود باید دلایل آن مورد بررسی قرار گیرد.

یک دندانپزشک ترمیمی یا جراح دهان، پروتز را برروی ایمپلنت جایگزین می کند. جراحی ایمپلنت ندان دارای موفقیت های بالایی می باشد اما بعضی افراد شکست ایمپلنت را تجربه می کنند، تخمین زده می شود که حدود ۵ تا ۱۰ درصد ایمپلنت های کاشته شده، در مدت زمانی پس از یک ماه یا چند سال بعد شکست می خورند.

ادامه مطلب...
۲۶ مهر ۹۷ ، ۱۹:۲۳ ۰ نظر
کلینیک دندانپزشکی مدرن

دلایلی که می تواند باعث از دست دادن دندان ها شود

هر زمانی که دندانی از بین برود کارایی استخوانی که از آن دندان پشتیبانی می کرده از بین می رود، زیرا دیگر در هنگام غذا خوردن دندانی وجود ندارد که آن را تحریک کند.

از دست دادن یک یا چند دندان برای شخص هم باعث شرمندگی است و هم دردناک است.

ادامه مطلب...
۲۵ مهر ۹۷ ، ۲۱:۱۲ ۰ نظر
کلینیک دندانپزشکی مدرن

فیلم کاشت دندان یک روزه به وسیله راهنمای جراحی

در گذشته با استفاده از روش برش لثه و بخیه برای کاشت ایمپلنت استفاده می شده است، که در این تکنیک زمان کاشت دندان بسیار طولانی می شده است، اما امروزه با استفاده از تکنیک های جدید کاشت ایمپلنت ، این موضوع بسیار سریع تر اتفاق می افتد.ویدئو نحوه کاشت دندان را مشاهده می کنید.

نویگیشن از روش های نوین در عرصه کاشت ایمپلنت است. در این روش طراحی و کاشت به صورت کاملا دیجیتالی صورت میگیرد.این روش نسبت به روش های سابق مزایای زیادی دربر دارد.

ادامه مطلب...
۲۳ مهر ۹۷ ، ۲۰:۵۳ ۰ نظر
کلینیک دندانپزشکی مدرن

آسیب به بافت اطراف ایمپلنت با بیماری پری ایمپلنت

کاشت ایمپلنت برای پر کردن نواحی بی دندانی مورد استفاده قرار می گیرد، به دلیل زوایای زیاد کاشت دندان،این جراحی بسیار مورد توجه قرا گرفته است، اما در صورت عدم رعایت بهداشت همچنین مسائل دیگر کاشت ایمپلنت با مشکلاتی روبرو شود.

بیماری پری ایمپلنت نوعی از التهاب است که در اطراف بافت نرم و بافت سخت رخ می دهد.

همانند یک دندان طبیعی باکتری های می توانند در زیر بافت لثه و برروی پایه ایمپلنت رشد کنند، پس از گذشت زمان ، باکتری ها به بافت لثه آسیب می زنند، و باعث التهاب لثه می شود.بیماری های پروتز ایمپلنت به دو دسته تقسیم می شوند:

ادامه مطلب...
۱۸ مهر ۹۷ ، ۱۸:۵۰ ۱ نظر
کلینیک دندانپزشکی مدرن

ایمپلنت برای بیماران دیابتی چگونه انجام می شود

افراد دیابتی به دلیل خشکی زیاد دهان بیش تر مستعد پوسیدگی و عفونت های دهان می باشد، به همین دلیل محدودیت هایی برای کاشت ایمپلنت برای این افراد به وجود می آید، که جهت انجام ایمپلنت نیاز به مشورت با دندانپزشک احتیاج است.

ایمپلنت های دندان برای افرادی که از دیابت رنج می برند، مناسب نیست.

اما اگر شما از دیابت رنج می برید باید بدانید که در معرض خطر بیش تر شکست ایمپلنت نسبت به بقیه افراد قرار دارید، اگر شما دارای دیابت کنترل نشده هستید پس نباید این روش را انتخاب کنید، افراد با دیابت کنترل شده به خوبی می توانند اعمال جراحی را انجام دهند.

میزان عدم موفقیت ایمپلنت های دندان برای افراد مبتلا به دیابت بسیار بیش تر است این به این دلیل است که افراد مبتلا به دیابت نوع ۱ و نوع ۲ مدت زمان بیش تری را برای التیام محل جراحی صرف می کنند.

همچنین بیماران دیابتی در معرض خطر بیش تری قرار دارند ، به این دلیل که خطر عفونت هایی مثل عفونت لثه در افراد مبتلا به دیابت بسیار بیش تر است ، پس با این وجود خطر شکست ایمپلنت دندان افزایش می یابد و منجر به عوارض بیش تری می شود.

ادامه مطلب...
۱۵ مهر ۹۷ ، ۱۹:۲۶ ۰ نظر
کلینیک دندانپزشکی مدرن

کشیدن انواع دندان عقل

دندانپزشکان دندان عقل را دندان آسیای سوم می نامند. که در سنین 17 به بالا در دهان می روید. در صورتی که این دندان به صورت نهفته یا نیمه نهفته باشد، پزشک پس از بررسی تصویر رادیولوژی اقدام به کشیدن یا جراحی آن می کند.

در مورادی ممکن است فک فردی به اندازه کافی جانداشته باشد تا ندان عقل به صورت کامل رشد کند و همین موضوع سبب این می شود که بخشی از دندان یا تمام دندان در لثه پنهان شود.

سومین دندان آسیا یا دندان عقل بین سن 17 تا 21 سالگی می روید، دهان یک شخص در حالت معمول به راحتی 28 دندان از 32 دندان را در خود جای می دهد.

ادامه مطلب...
۱۴ مهر ۹۷ ، ۱۹:۵۳ ۰ نظر
کلینیک دندانپزشکی مدرن

هیبرید دنچر یا اووردنچر متکی بر ایمپلنت چیست

دنچر های متکی بر ایمپلنت می توانند جایگزین ایمپلنت های معمولی شده و هزینه های درمانی را تا حد زیادی کاهش دهند.

در این مقاله به این موضوع پرداخته می شود که ایمپلنت هیبرید دنچر چیست و چرا این نوع ایمپلنت تا این اندازه محبوب می باشد

اگر شما همه یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده باشید، گزینه های بسیاری برای جایگزینی دندان وجود دارد، که به نفع شما می باشد، ایمپلنت های دندان بخش قابل توجهی از روش های جایگزینی دندان را به خود اختصاص داده اند، اما برای برخی از بیماران هزینه نیز بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل بسیاری از افراد به هیبرید دنچر روی می آورند و یک راه حل مبتکرانه است که می تواند باعث کاشت یک ردیف دندان که از لحاظ قیمت به صرفه تر هست شود.

در روش ایمپلنت که در حال حاضر تصمیم به معرفی آن گرفته ایم، ایمپلنت کمتری نسبت به روش معمول ایمپلنت دندان مورد نیاز است، و همین باعث ارزان تر بودن این روش نسبت به سایر روش ها می شود.

ادامه مطلب...
۱۱ مهر ۹۷ ، ۱۸:۲۶ ۰ نظر
کلینیک دندانپزشکی مدرن

ورود پرینتر سه بعدی به شاخه تخصصی جراحی ایمپلنت

از پرینتر سه بعدی می توان در مهندسی بافت همچنین گاید ها و مدل های جراحی پروتز، اورتز، و ... استفاده کرد. این وسیله بسیار پرکاربرد در جراحی ایمپلنت نیز کاربرد دارد و باعث تسهیل در درمان ایمپلنت می شود.

چاپ سه بعدی دردندانپزشکی ،کاربردهای گونانی داردوبه یک بخش جدایی ناپذیراین حوزه تبدیل شده است ، چاپ سه بعدی با استفاده از پرینتر سه بعدی دارای پیشرفت هایی در زمینه ی ((CADو تکنولوژی تولید با استفاده از کامپیوتر (CAM)است که میتواند برای ساخت ایمپلنت، بریج،روکش،مورد استفاده قرار گیرد. امروزه چاپ سه بعدی جای خود را با روش های طراحی سه بعدی و کاربرد ان در دندانپزشکی، ارتودنسی ،جراحی فک باز کرده است.

چاپ سه بعدی با یک اسکنر مخصوص اغاز می شود ،دهان بیمار با استفاده از تکنولوژی تماس یا بدون تماس اسکن می شود، تصویر دیجیتال بسیار دقیق از آن تهیه می شود، سپس در کامپیوتر ذخیره می شود ، اسکن با استفاده از یک نرم افزار تخصصی ، به طرح سه بعدی تبدیل می شود، نمایش ان نمایش دیجیتال یک دندان، تعدادی دندان، یا یک فک کامل می باشد.

ادامه مطلب...
۰۸ مهر ۹۷ ، ۲۰:۲۵ ۰ نظر
کلینیک دندانپزشکی مدرن

دانستنی های لازم درباره اقدامات قبل ایمپلنت دندان

انواع مختلفی از ایمپلنت در بازار وجود دارد ولی معیار کاشت ایمپلنت ، نوع بافت لثه و استخوان برای جای گذاری ایمپلنت است یعنی باید مشخص شود که چه نوع ایمپلنتی مناسب بافت مورد نظر است بهمین دلیل قبل از انجام باید توسط جراح بررسی هایی صورت گیرد.

یک درمان موفق کاشت ایمپلنت به آماده سازی و همچنین یرنامه ریزی دقیق احتیاج دارد. اگر شما در حال بررسی ایمپلنت های دندانپزشکی هستید،می توانید با یک مشاوره پاسخ سوالات خود را دریافت کنید.معمولا بسیاری از دندانپزشکان یک مشاوره پانزده دقیقه ای اولیه برای بیماران درخواست کننده کاشت ایمپلنت در نظر می گیرند.

در مشاوره بالینی ایمپلنت چه اتفاقاتی روی می دهد؟

ادامه مطلب...
۰۷ مهر ۹۷ ، ۲۰:۴۳ ۰ نظر
کلینیک دندانپزشکی مدرن