جراحی ایمپلنت فول موس، معمولا جهت جایگزینی دندان برای اشخاصی که همه ی دندان های خود را از دست داده اند کاربرد دارد، در ادامه به شرایط و توضیح این روش می پردازیم

اگر شخصی کلیه دندان های خود را از دست داده باشد و تصمیم به بازسازی کردن آن با ایمپلنت بگیرد به این نوع درمان ایمپلنت فول موس یا کل دهان می گویند.

این درمان بستگی به طرح درمان دارد مثلا امکان دارد که به استخوان فک احتیاج داشته باشد یعنی میزان حجم استخوان فک برای ایمپلنتی که تصمیم به جایگذاری گرفته شده کافی نباشد.

درجات این بازسازی با هم متفاوت است ، درجات جزئی که همزمان با کاشت ایمپلنت انجام می‌شود .درجات شدید ترکه به دلیل زیاد بودن، بازسازی لازم برای استخوان با تاخیر انجام می‌شود.یعنی بازسازی انجام شده و سپس چند ماه بعد ایمپلنت ها کاشته می‌شود.

درجات شدیدتری هم از تحلیل استخوان وجود دارد که به بازسازی بیشتری احتیاج دارد یعنی فرد باید در بیمارستان بستری شود و پیوند های وسیع تر استخوان فک را انجام دهد سپس بعد تکمیل بازسازی، پایه ها داخل استخوان فک قرار می گیرند.

در روش ایمپلنت فول موس تعداد پایه ها و نحوه قرار گیری آن ها نیز بستگی به طرح درمان دارد . درصورتی که پروتز ثابت باشد یعنی قابل در آوردن و گذاشتن نباشد و روکش آن ثابت باشد در اینصورت تعداد پایه ها در فک بین 6 الی 8 تا می ‌باشد و بین این پایه ها روکش قرار می گیرد، اما در صورتی که پروتز متحرک باشد یعنی پروتز قرار گرفته روی ایمپلنت قابل برداشتن باشد در این صورت تعداد پایه ها در هر فک بین 3 الی 5 تا می‌شود و مدتی بعد پروتز متحرک روی این پایه ها قرار می گیرد ، اما ثابت نیست و بیمار باید روزی 2 تا 3 بار اقدام به برداشتن و تمیز کردن آن کرده و دوباره آن را روی پایه ها قرار دهد.

تفاوت این نوع پروتز با پروتز ثابت در این است که به دلیل قرار گرفتن روی ایمپلنت ، بهتر روی لثه قفل می‌شود و صحبت کردن و جویدن را برای فرد راحت تر می‌کند و نیز می تواند لقمه ها را با نیروی بیشتری بجود.