رای بیشتر افراد این سوال پیش آمده که افرادی که کاشت دندان انجام داده اند آیا درمان ارتو دنسی را پس از کاشت دندان می توانند  انجام دهند یا خیر . اگر ایملنت در جای صحیح قرار گرفته باشد می توان دندان های مجاور را جابه جا کرد به حالت ایده آل رسید . توصیحات بیشتر در ادامه مطلب 


انجام ارتودنسی با وجود ایمپلنت دندان

فروردین ۲۰, ۱۳۹۸/در ایمپلنت /توسط modern

نصب براکت ارتودنسی برای تمام سنین مناسب است و قادر است مشکلات جویدن و دندان های کج را برطرف کند، سوالی که به ذهن خطور می کند این است که آیا ارتودنسی در حضور ایمپلنت ها امکان پذیر است یا خیر؟

ایمپلنت های دندانی چه هستند؟

از دست دادن دندان ها اتفاقی عادی است که بر اثر آسیب یا بیماری رخ می دهد. امروز می بینیم که بیماران ترجیح می دهند از ایمپلنت ها به جای دیگر روش های درمانی استفاده کنند، ایمپلنت ها یک پیچ تیتانیومی هستند که داخل استخوان جای می گیرند و جایگزین ریشه دندان از دست رفته می شوند. در انتها روکش دندان به آن متصل می شود تا عملکرد و ظاهری مانند دندان طبیعی داشته باشید.

بعد از اینکه ایمپلنت ها کاشته می شوند نباید حرکت کنند در حالی که دندان های طبیعی قادر به حرکت هستند.

دندان ها به دلایل مختلفی می توانند حرکت کنند. با افزایش سن، تمایل به تجمع در قسمت جلویی دهان دارند.

نصب براکت و انجام ارتودنسی راه حل این مشکل است ، اما اگر ایمپلنت داشته باشیم، باز هم ارتودنسی مناسب است؟

جواب کوتاه مثبت است. ارتودنسی قطعا یک راه حل است و بسته به شرایط بیمار طرح درمان انتخاب می شود.

براکت و ایمپلنت دندان

ارتودنسی پس از کاشت ایمپلنت:

ایمپلنت ها نمی توانند جابجا شوند اما چنانچه موقعیت مکانی ایمپلنت مناسب باشد، با نصب براکت های ثابت می توان دندان های مجاور را جابجا کرد، اگر چندین ایمپلنت هم داشته باشیم، همچنان ارتودنسی یک راه حل است.

اگر ایمپلنت در موقعیت مناسبی نباشد، باید آن را در انتهای درمان ارتودنسی اصلاح کنید، این اصلاح شامل تعویض روکش یا کل ایمپلنت می شود، یا این که می توانید کاری به محل ایمپلنت نداشته باشید که در نهایت کمی در خطر هستید.

ارتودنسی قبل از کاشت ایمپلنت:

اگرچه می توان دندان های اطراف ایمپلنت را جابجا کرد، اما بهترین کار این است که ابتدا ارتودنسی انجام شود، تا دندان هایتان کاملا مرتب شوند، نگران دندان های از دست رفته خود نباشید، دندانپزشکان می توانند دندان موقت را در آن مکان قرار دهند تا فاصله ای نیفتد.

برای بعضی بیماران، ارتودنسی قبل از کاشت ایمپلنت  دندان ضروری است چرا که فضای مناسب برای دندان جدید فراهم می کند، و ریشه دندان های مجاور در موقعیت مناسب جای می گیرند.

چه شما ابتدا ارتودنسی را انتخاب کنید یا ایمپلنت را ، همکاری دو متخصص ایمپلنت و ارتودنسی با هم انجام می ش