امروزه با پیشرفت فناوری و علم دندانپزشکی بی دندانی دیگر مشکل تلقی نمی شود، زیرا به راحتی می توان با تکنیک های جدید کاشت دندان و با کمک نرم افزارهایی نظیر ایمپلنت استودیو سریعا دندان از دست رفته را جایگزین کرد.

امروزه می توان با نرم افزار ایمپلنت استودیو مراحل ایمپلنت را با چند کلیک ساده انجام داد.

نخستین گام برای گرفتن اطلاعات اولیه جهت انجام مراحل بعدی، استفاده از CBCT و اسکنر داخل دهانی می باشد. هر گونه CBCT که بتواند در قالب DISCOM صادر شود می تواند مورد استفاده قرار گیرد. این اطلاعات در جدول های ۳ SHAPE ذخیره می شوند و در ماژول های IMPLANT STUDIO قابل دستیابی است.مرحله ۲:طراحی با ایمپلنت استودیو و چاپ با پرینترپس از دریافت اطلاعات لازم زمان آغاز برنامه ریزی در IMPLANT STUDIO است ، این نرم افزار دارای محیط کاربر پسند می باشد، که با استفاده از طریق دستورالعمل هایی که دارای دقت بالایی می باشد به ما کمک می کند.

مراحل این کار، با ماژول ایمپلنت استودیو آغاز می شود و از شما خواسته می شود که ایمپلنت خود را انتخاب کنید.

سپس باید اطلاعات اولیه در دسترس را وارد کنید، سپس می توانید دندان های موجود را حذف کنید ( در صورتی که قرار است برای جراحی ایمپلنت فوری برنامه ریزی کنید)، بنابرای نباید یک روکش مجازی را طراحی کنید تا بتوانید این مراحل را ساده تر پیش ببرید.

یک پلان مجازی از ساختمان دندان بیمار به طور دقیق با استفاده از اسکن های آزمایشگاهی ثبت شده است، با استفاده از کلکسیون مختلف اشکال دندانی و ابزارهای طراحی در این برنامه می توان به طراحی مجازی دلخواه در حداقل زمان ممکن دست یافت.

با استفاده از ایمپلنت استودیو می توان یک موم مجازی ایجاد کرد، همچنین یک اکلوژن (ساختار) دندان با شکل مجازی از مفاصل و ساختار فک که برتری زیادی نسبت به تکنیک های سنتی که نیاز به جراحی فیزیکی و یا استفاده از چندین برنامه برای طراحی نیاز است ، دارد.

پس از آن CBCT با استفاده از نقاط مشترک روی دندان ها تنظیم می شود و میزان همترازی به صورت بصری نمایش داده می شود، بعد از این تطابق ایمپلنت می تواند بر اساس داده های CBCT و طراحی پروتز مشخص کند.پس از طراحی نهایی، ایمپلنت استودیو به طور خودکار پس از شناخت سطوح GUIDE و سطوح OCCLUSAL، تازمانی که مطمئن شوند سطوح به طور دقیق باهم منطبق هستند اجازه چاپ SURGICAL GUIDE نمی دهد ( چاپ با پرینتر سه بعدی)مرحله آخر:

در این مرحله SURGICAL GUIDE ( راهنمای جراحی) در جای خود به طور مناسب و منطبق قرار می گیرد، سپس پزشک با استفاده از آن ایمپلنت دندان را در جای خود قرار می دهد.