هدف تکنولوژی ایجاد روشی ایمن تر و کارآمدتر درجراحی است.

چرا که در روش جراحی قابل پیش بینی ،میزان موفقیت افزایش می یابد و احتما ریسک شکست کاهش یافته  و نتایجئبدست آمده طبیعی خواهد بود.

علاوه بر بهره مندی از تصاویر 3بعدی و روش های دیجیتالی ،مزایای دیگری  درکاشت دندان وجود دارد.



آینده دندانپزشکی در حال تکامل است، دندانپزشکان ماهر به دنبال ارتقا این حرفه هستند، در این جا شش مورد از مهم ترین و جدیدترین فناوری روز برای کاشت دندان، ذکر شده است:

هر ساله بیش از ۱۵ میلیون نفر بعد از تصادفات به دنبال کاشت دندان هستند، افزایش جمعیت افراد سالخورده و فناوری جدید باعث شد که بازار کاشت دندان تا سال ۲۰۲۴ به ۵٫۲ میلیارد دلار برسد.

تا کنون هیچ زمانی بهتر از حال برای بهبود فرآیندهای درمانی و استفاده از فناوری برای توجه به نیازهای بیمار مناسب نبوده است.

سرمایه گذاری در پیشرفت های فنی می تواند موجب تقویت فرآیندهای درمانی شود، تا بهترین استفاده از فناوری جدید کاشت دندانی، برده شود.

دندانپزشکان ماهر می دانند که استفاده از آخرین فناوری های روز می تواند تغییرات اساسی در روش های درمانی ایجاد کند.

اگر شخصی خواهان سرمایه گذاری در تکنولوژی ایمپلنتولوژی ، ارتقا روش ها یا تجهیزات باشد هم اکنون فرصت های عظیمی برای آن ها فراهم می باشد.

در این جا شش مورد از آن مشاهده می شود:

راهنما و چاپ سه بعدی:

تصاویر سه بعدی از صورت بیمار و از کار دندانی او باعث نتایج بهتر در روند کاشت ایمپلنت می شود.

این تصاویر سه بعدی که به صورت راهنما عمل می کنند، به طور کامل نیاز ظرافت دندانی را برطرف نمی کند، این تصاویر راهنما به دندانپزشکان مجرب کمک می کند که هرگونه مشکل را در جراحی کاشت دندان زودتر از زمان ممکن حل کنند. همچنین آن ها می توانند بهترین درمان را مناسب را نیازهای منحصر به فرد هریک از بیماران به انجام برسانند، فناوری عکس های سه بعدی همچنین می توانند در کاشت دندان مفید باشند.

فناوری چاپ عکس های سه بعدی باعث می شود از ابزارهای مختلف به طور موفقیت آمیزی در طراحی ایمپلنت با توجه به نیاز منحصر بفرد هر بیمار استفاده شود.

هایپر پلازی در فرآیند چاپ عکس های سه بعدی استفاده می شود که با دوام هستند و باعث بهبود سریع می شوند.

ربات کمکیار جراحی:

با استفاده از بهره مندی از تصاویر سه بعدی و روش ها و فرآیندهای دیجیتالی، مزایای دیگری هم در کاشت دندان وجود دارد، جراحی به کمک ربات هم اکنون در حال انجام می باشد. این نوع جراحی به کمک ربات باعث کاهش خطا در جراحی می شود و کمکی برای دندانپزشکان مجرب فراهم می کند.، به غیر از استثنائات، این فناوری به زودی در بسیاری از روش های جراحی نیز به کار برده می شود.

کاشت دندان زیرکونیا:

تقاضاهای زیادی برای کاشت دندان بدون فلز دریافت شده است، در نتیجه کاشت دندان زیرکونیا یک فناوری جدید است که خدمات بهتری را برای بیمارانی که خواهان آن هستند فراهم می کند.

در کاشت دندان بدون فلز، پوسیدگی نسبت به کاشت دندان فلزی کمتر پیش می آید . این کاشت همچنین از نظر دندانپزشکان مجرب و بیماران زیباتر و رضایت بخش تر است.

سازگاری این نوع از کاشت دندان همچنین حاکی از یک فناوری جدید است، در نتیجه بیماران نتایج زیباتری را خواهند دید که ماندگارتر است و پوسیدگی کمتری به وجود می آید.

همانطور که در بالا اشاره شد کاشت دندان زیرکونیا یک گرایش جدید در کاشت دندان به شمار می رود.

مینی ایمپلنت دندان:

یکی از موانع کاشت دندان برای بیماران هزینه آن است، اگر چه تکنولوژی های جدید به همه متقاضیان این امکان را می دهد که از فناوری جدید کاشت ایمپلنت بهره مند شوند، مینی ایمپلنت ها در مقایسه با دندان طبیعی کوچکترند، و هزینه آن ها نسبت به ایمپلنت های دندانی کمتر است، و گزینه ای جایگزین برای دندان های مصنوعی ارائه می کنند.

علاوه بر این، مینی ایمپلنت ها، با بعضی از مشکلات در فناوری دندانی مقابله می کنند و یک تجربه بهتر برای بیماران فراهم می کنند.

در این نوع ایمپلنت ها دوران نقاهت کوتاه تر است و همچنین مینی ایمپلنت ها نیاز به حداقل میزان پیوند استخوان دارند،و در نهایت بهبود بیماران سریع تر خواهد بود.

مبارزه با عفونت:

فناوری جدید در کاشت دندان فقط مختص به ربات ها و روش های جدید نیست، پیشرفت های جدیدی نیز در این حوزه وجود دارد که می تواند عمل کاشت دندان را ایمن تر و موثر تر انجام دهد. همه ی دندانپزشکان مجرب می دانند که یکی از بزرگترین مشکلات در عمل کاشت دندان امکان عفونت است. خوشبختانه آخرین فناوری این رویه را تغییر داده و امکان عفونت و سختی کمتر در این روش وجود دارد.

کاشت ایمپلنت های جدید که شامل یک مخزن از مواد ضدباکتری می باشند اجازه می دهند تا دوره های بهبودی پرسرعت تر و با آسودگی خاطر بیشتری طی شود، این مخازن به آرامی مواد ضد باکتری را آزاد می کنند و از بیمار در احتمال ایجاد عفونت محافظت می کنند و در نتیجه باکتری ها قادر به ایجاد ماده زیان آور نیستند.

تکنولوژی all on 4:

یکی از جدیدترین روش ها در درمان های کاشت ایمپلنت، روش all on 4 است، حتی افرادی که شرایط لازم برای دریافت ایمپلنت را نداشتند می توانند از این روش استفاده کنند، روش all on 4 با استفاده از آنالیز تصاویر و تکنولوژی سه بعدی می تواند به راحتی جایگزین قوس دندان شود، افرادی که کاندیدای نامناسب عمل جراحی به دلیل کمبود استخوان در فک می باشند، all on 4 می تواند برای آن ها مورد استفاده قرار گیرد.