اگر در جستجوی جایگزینی راحت و دائمی برای دندان خود هستید ،روش نوین و پیشرفته پانچ،روشی است که نیاز به جراحی ندارد.

در کاشت ایمپلنت به روش معمول دندانپرشک باید چند هفته قبل از کاشت دندان صبر کند تا استخوان کافی اطراف ایمپلنت تشکیل شود تا بتواند به خوبی ایمپلنت را نگه دارد،اما در روش کاشت ایمپلنت دیجیتال با استفاده از گاید جراحی  نیازی به صرف مدت زمان طولانی برای تکمیل  درمان نمیباشد.




یکی از مسائل اساسی که متقاضیان کاشت دندان با آن دست و پنجه نرم می کنند، انتخاب جراح ایمپلنتولوژی می باشد که کاشت ایمپلنت به صورت عادی انجام شود یا با استفاده از راهنمای جراحی باشد؟

با بکارگیری تکنیک مناسب ، استفاده از راهنمای جراحی می تواند یک روش قابل اعتماد و قابل پیش بینی برای قرارگیری ایمپلنت دندان باشد، این روش سبب می شود از آسیب رسیدن به ساختارهای آناتومیک و همچنین انقباض و انهدام رگ های آلوئولار جلوگیری شود.

راهنمای جراحی به پزشکان اجازه می دهد تا یک برنامه جراحی را با هدف نتایج مثبت توسعه دهند.

.



راهنمای جراحی tooth borne:

راهنمای جراحی tooth- borne شایع هستند و به راحتی قابل انطباق با موقعیت های مختلف بالینی می باشند. راهنماهای جراحی معمولا برای کاشت ایمپلنت به صورت تکی یا چندتایی به کار برده می شوند، همچنین نتایج قابل پیش بینی را برای جراح ایمپلنت به همراه می آورند.




راهنمای mucosal- borne:

همان طور که از نام آن پیداست، از راهنمای جراحی mucosal borne برای پشتیبانی و حمایت از بافت نرم اینترااورال استفاده می شود. این نوع راهنما عموما براساس یک پروتز متحرک موجود ساخته شده است، ایمپلنت های mucosal-borne می توانند در جهات مختلف حرکت کنند که این مورد می تواند باعث افزایش اشتباه در قرارگیری ایمپلنت شود.




راهنمای جراحی bone-borne:

راهنمای جراحی bone-borne برای پرونده های ایمپلنت full arch استفاده می شود، این نوع راهنمای جراحی از بخش های تحمل بار در انشعابات آلوئولار در قوس ماگزیلاری و مندیبل در جهت کرونا آپیکال پشتیبانی می شوند.




طرح درمان:

هنگامی که تصمیم به استفاده از راهنمای جراحی در کاشت ایمپلنت گرفته می شود، هیچ استانداردی برای پیشنهاد طرح خاصی وجود ندارد، یکی از مزایای استفاده از راهنمای جراحی در کاشت ایمپلنت استفاده از ساختارهای پشتیبانی در طول برنامه ریزی طرح درمان می باشد که شامل دندان، مخاط، استخوان و گاهی اجزای ایمپلنت نیز می شود.

به طور کلی راهنمای جراحی به این دلیل ابداع شده است که ایمپلنت های دندان را در دقیق ترین مکان و در کمترین زمان قرار دهند، به نظر می رسد با استفاده از این روش تمام موارد از جمله اعصاب فک، سینوس و ریشه دندان بررسی می شوند، و می توان گفت میزان خطای جراحی کاهش می یابد.