استفاده از ایمپلنت امروزه در جایگزینی دندان بسیار پرکاربرد است، روش های پیشین کاشت ایمپلنت، حدود چند ماه تا تکمیل درمان زمان صرف می کرد، اما روش های جدید مثل درمان به روش ایمپلنت یک روزه مدت زمان چند ماهه را به یک یا چند روز اهش می دهد.

ممکن است بسیاری از شما درباره ی ایمپلنت اطلاعاتی به دست آورده باشید، اما مقداری شک در این مورد در شما رخنه کرده باشد، مهم نیست چه فرآیندی قرار است طی شود، اما همه ی افراد حق دارند اطلاعات کافی در باره ی اقداماتی که قرار است انجام شود داشته باشند.
در این مقاله سعی شده است رازهایی پیرامون ایمپلنت، به خصوص نحوه کاشت ایمپلنت یک روزه، را با شما به اشتراک بگذاریم.
در روش های سنتی کاشت دندان، ایمپلنت که نوعی پایه تیتانیومی می باشد ، درون استخوان فک قرار داده می شود ، قبل از این که هر نوع اقدام اضافی انجام شود باید مدتی جهت بازسازی استخوان و یا ادغام ایمپلنت، در استخوان فک وقت صرف کرد، چند ماه پس از بهبودی، اباتمنت در بالای ایمپلنت قرار داده می شود، روکش دندان قسمتی است که به عنوان جایگزین دندان مورد استفاده قرار می گیرد.
ایراد روش سنتی کاشت ایمپلنت این است که زمان زیادی تا پایان جراحی صرف می شود، یکی دیگر از ایرادات این روش این است که جراح به صورت تقریبی ایمپلنت را در جای خودش قرار می دهد، و این به این معنی است که زمان زیادی جهت بازسازی استخوان صرف شود.
فرآیند ایمپلنت دندان که در یک روز انجام می شود و از فرآیند های پیشین تبعیت نمی کند.
فرآیند ایمپلنت یک روزه: در روش ایمپلنت یک روزه ، دندان همان لحظه کشیده می شود، ایمپلنت قرار داده می شود، همچنین روکش دندان نیز همان روز بر روی ایمپلنت قرار داده می شود، نکته کلیدی که در هنگام انجام این پروسه اهمیت دارد ، تصویربرداری کامپیوتری می باشد،با استفاده از سی بی سی تی یک مدل سه بعدی از شکل فک ایجاد می شود، به همین دلیل در بعضی موارد روش ایمپلنت یک روزه، حتی بهتر از روش سنتی دارای نتیجه می باشد.
پس برای پاسخ به سوال اصلی باید بگوییم ، بله ایمپلنت دندان واقعا می تواند در یک روز انجام شود و نه تنها می تواند میزان بالای موفقیت را ایجاد کند، بلکه نتیجه با رضایت بیمار نیز همراه خواهد بود.
 
                                                                                                                 مشاهده ویدئو