نبود دندان در دهان با گذشت زمان باعث تحلیل استخوان می شود، یکی از روش های جایگزینی دندان از دست رفته ایمپلنت می باشد، ایمپلنت زیرکونیا امروزه یکی از انواع ایمپلنت می باشد که امروزه مورد توجه قرار گرفته است.

ایمپلنت های دندانی زیرکونیای بدون فلز، به دلایل مختلفی در حال افزایش است، این ایمپلنت ها به این دلیل که تعامل بسیار خوبی با استخوان و لثه برقرار می کنند، مورد استفاده قرار می گیرند.

ایمپلنت های زیرکونیا یک گزینه ی بسیار مناسب برای افرادی است که نیاز به حمایت همه جانبه از سلامت دندان دارند، دلایل مختلفی مبنی بر انتخاب ایمپلنت زیرکونیا وجود دارد.

زیبایی شناسی:

ایمپلنت های تیتانیومی گاهی مسائل زیبایی شناسی را تحت تاثیر قرار می دهند، این موضوع برای افرادی که تجربه ی تحلیل لثه دارند یا دارای لثه با ضخامت کمی می باشند صادق است.

وقتی ایمپلنت تیتانیوم در فک این افراد قرار می گیرد خاکستری به نظر می رسد، اما زیرکونیا سفید رنگ است و فلزی نست، به همین دلیل گزینه ی بسیار مناسبی برای فراهم کردن زیبایی ظاهری است.

طراحی لبخند:

ایمپلنت های تیتانیومی سنتی دارای دو قطعه می باشند که در درون هم قرار می گیرند و بوسیله ی پیچ ثابت می شوند. این نوع ایمپلنت ها وقتی تحت فشار قرار می 

یرند ممکن است کمی حرکت کنند که این حرکت باعث می شود باکتری ها بتوانند به داخل آن نفوذ کنند، اما ایمپلنت های زیرکونیا از یک طرح یکپارچه ساخته شده اند، بعد از کاشت ایمپلنت زیرکونیایی امکان جابجایی وجود ندارد درنتیجه عفونت کاهش می یابد.

ایمپلنت های فلزی می توانند یک مشکل بزرگ برای افرادی که حساسیت دارند به شمار برود، در برخی افراد ممکن است این حساسیت تا سال ها بعد از کاشت دندان خود را نشان ندهد،که نتیجه ی آن شکست ایمپلنت و تحلیل استخوان خواهد بود، اما ایمپلنت ها زیرکونیا ضد آلرژی هستند و مشکلاتی برای افراد به وجود نمی آورند.

طول عمر:

ایمپلنت های دندانی زیرکونیا بسیار با دوام هستند و موفقیت طولانی مدت آن ها از مهم ترین ویژگی های سیستم می باشد. این نوع ایمپلنت ها برای مقاومت در برابر نیروهای بزرگ طراحی شده اند و در هنگام فشار واکنش نشان می دهند.

راحتی:

استحکام ایمپلنت زیرکونیا پس از جراحی بسیار بیشتر است به همین دلیل احتمال موفقیت طولانی با این نوع ایمپلنت ها بسیار زیاد است.

مشاهده ویدئو