.در روش های درمانی دندانپزشکی برای جایگزینی دندان از دست رفته کاشت ایمپلنت پیشنهاد می‌شود. امروزه کاشت ایمپلنت به روش نوین باعث صرفه جویی در زمان و همچنین راحتی بیمار نیز می‌شود.در ادامه به بررسی روش های جدید کاشت ایمپلنت در دندانپزشکی می‌پردازیم

کاشت ایمپلنت به روش نوین، در علم جدید دندانپزشکی قابل انجام است. این روش کاشت ایمپلنت توسط متخصصین در حوزه دندانپزشکی  انجام می‌شود و دارای مزایایی نیز نسبت به روش های دیگر کاشت ایمپلنت می‌باشد.

یکی از روش های نوین دندانپزشکان در عرصه کاشت ایمپلنت، روش نویگیشن است .کاشت ایمپلنت، به روش نویگیشن روشی کاملا دیجیتالی است. مزایای این روش کاشت نسبت به روش های قبلی بسیار زیاد است

کاشت ایمپلنت با این روش به این صورت است که با استفاده از فایل اسکن دهان و فایلcbct بیمار در نرم افزار ،شبیه سازی انجام می‌شود و مناسب ترین موقعیت کاشت ایمپلنت با اطلاع از نوع فک بیمار و محل سینوس و عصب معین می‌شود و این طرح به وسیله جراح لثه تایید می شود

.

ویژگی های این روش برای دندانپزشکان و بیماران راحت بودن قبل و بعد از جراحی بیمار و کم شدن صدای دستگاه ایمپلنت و کاهش مراقبت های پس از جراحی به این دلیل که لثه برش داده نمی‌شود و بخیه ای زده نمی‌شود.همچنین کاشت و قرار دادن ایمپلنت و روکش در یک جلسه و کم شدن تعداد جلسات را نیز شامل می‌شود.

عوامل مو ثر در موفقیت ایمپلنت:

اگر کیفیت ایمپلنت مناسب باشد ، مجوز استفاده در اروپا و آمریکا را کسب می‌کند و دارای نشان اف دی ای و سی ای می‌شود.

اگر میزان استخوان برای کاشت ایمپلنت مناسب باشد یا استخوان در اطراف ایمپلنت به صورت صحیح قرار داده شود و نیروهای مخرب به آن وارد نگردد ، کاشت ایمپلنت با موفقیت همراه خواهد بود.

مزایای کاشت ایمپلنت بدون جراحی

کم شدن مدت کاشت

کاهش میزان درد بعد از کاشت ایمپلنت

کاهش مقدار تورم پس از انجام کاشت

روش منحصر بفرد برای بیماران دیابتی

بهترین روشبرای بیماران که عرض استخوان کم دارند و به آن ها پیشنهاد جراحی وسیع پیوند میدهند

مناسب ترین روش برای کسانی که سریعا به روکش احتیاج دارند

ایمپلنت


ایمپلنت با روش پانچ

در این روش محل قرار گیری ایمپلنت با یک وسیله مخصوص به اندازه قطر ایمپلنت پانچ می‌شود و از همان ناحیه ایمپلنت دندان قرار داده می‌شود.

به این روش که اصطلاحا فلیپ لس گفته می‌شود  جراح باید از وضعیت آناتومیک استخوان زیر اطلاع کافی داشته باشد و به همین دلیل انجام  سی بی سی تی ضروری است.