در گذشته با استفاده از روش برش لثه و بخیه برای کاشت ایمپلنت استفاده می شده است، که در این تکنیک زمان کاشت دندان بسیار طولانی می شده است، اما امروزه با استفاده از تکنیک های جدید کاشت ایمپلنت ، این موضوع بسیار سریع تر اتفاق می افتد.ویدئو نحوه کاشت دندان را مشاهده می کنید.

نویگیشن از روش های نوین در عرصه کاشت ایمپلنت است. در این روش طراحی و کاشت به صورت کاملا دیجیتالی صورت میگیرد.این روش نسبت به روش های سابق مزایای زیادی دربر دارد.

با کمک این روش، تمامیی فرآیند جراحی با استفاده از فایل قالب دیجیتال یا همان اسکن دهان متقاضی و فایلCBCT فک کامل وی  در نرم افزار، فرآیند شبیه سازی صورت میگیرد و سپس، مناسب ترین موقعیت کاشت ایمپلنت با استفاده از کیفیت استخوان فک بیمار و جای قرارگیری سینوس یا عصب معین می شود و طرح نهایی به وسیله متخصص فک و صورت یا جراح لثه، تایید می شود.

این فناوری ویژگی هایی را برای داندانپزشکان و بیماران دربردارد که  از جمله ویژگی های آن برای بیماران می توانیم به راحتی قبل و بعد از جراحی برای متقاضی تخفیف صدای گوش خراش موتور ایمپلنت در زمان جراحی )، کم شدن زمان مراقبت های پس از جراحی به خاطر برش ندادن لثه و بخیه نزدن آن ، دستیابی به زیبایی با کاشت و قرار دادن روکش ایمپلنت در 1 جلسه و کم شدن تعداد جلسات مراجعه به کلینیک جهت انجام ایمپلنت از هفت به سه جلسه اشاره کرد.

از طرف دیگر این روش برای دندانپزشکان هم مزایای زیادی به همراه دارد که موجب بالارفتن قدرت و دقت دندانپزشک برای تشخیص و پیش بینی مرحله های درمان و دریافت نتیجه مطلوب از جراحی بدون برش بافت نرم(لثه)، طراحی جایابی درست و ایمن ایمپلنت پیش از جراحی و کم شدن خطر آسیب به سینوس و اعصاب فک، ایمپلنت گذاری با اطمینان خاطر و درصد موفقیت بالا حتی برای افراد سالمند، افراد مبتلا به عارضه های سیستمیک مثل  قند خون، اختلالات فشارخون و غیره می شود.