دنچر های متکی بر ایمپلنت می توانند جایگزین ایمپلنت های معمولی شده و هزینه های درمانی را تا حد زیادی کاهش دهند.

در این مقاله به این موضوع پرداخته می شود که ایمپلنت هیبرید دنچر چیست و چرا این نوع ایمپلنت تا این اندازه محبوب می باشد

اگر شما همه یا تعدادی از دندان های خود را از دست داده باشید، گزینه های بسیاری برای جایگزینی دندان وجود دارد، که به نفع شما می باشد، ایمپلنت های دندان بخش قابل توجهی از روش های جایگزینی دندان را به خود اختصاص داده اند، اما برای برخی از بیماران هزینه نیز بسیار اهمیت دارد، به همین دلیل بسیاری از افراد به هیبرید دنچر روی می آورند و یک راه حل مبتکرانه است که می تواند باعث کاشت یک ردیف دندان که از لحاظ قیمت به صرفه تر هست شود.

در روش ایمپلنت که در حال حاضر تصمیم به معرفی آن گرفته ایم، ایمپلنت کمتری نسبت به روش معمول ایمپلنت دندان مورد نیاز است، و همین باعث ارزان تر بودن این روش نسبت به سایر روش ها می شود.

ایمپلنت هیبرید دنچر چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست ، ایمپلنت های هیبرید دنچر شامل ردیف پروتز هایی می شوند که برروی ایمپلنت قرار می گیرند، همانند اووردنچر معمولی، ایمپلنت هیبرید دنچر نیز برای جایگزینی یک ردیف دندان مورد استفاده قرار می گیرد.

ایمپلنت هیبرید دنچر با استفاده از ۴ عدد ایمپلنت که در فک کاشته می شود جای گذاری می شود، نحوه قرار گیری به این صورت است که یک فلز تیتانیوم یا طلا در درون فک قرار داده می شود ، سپس دندان های اکریلیک بر روی آن قرار داده می شود و این ردیف در جای خود ثابت باقی می مانند به این صورت که با استفاده از ۴ عدد ایمپلنت بر روی فک قفل می شوند و پروتز این نوع ایمپلنت قابل حرکت نمی باشد و تنها توسط دندانپزشک یا جراح قابل برداشتن می باشد.

موادی که برای ساخت پروتز هیبرید مورد استفاده قرار می گیرند ، پایه فلزی با دندان های آکریلیک و همچنین دندان های مصنوعی که برروی آن قرار می گیرند هستند.

کاشت ایمپلنت هیبرید دنچر برای بیمارانی مناسب است که به دنبال راه حل ارزان تر برای جایگزینی دندان های خود هستند .

ایمپلنت هیبرید دنچر می تواند ظاهری جوان تر ارائه دهد و همچنین از ساختار صورت حمایت کرده و باعث متوقف شدن روند از دست دادن استخوان شود.

و همچنین می تواند به راحتی بااستفاده از روش های رعایت بهداشت دهان و دندان مانند دندان طبیعی ، با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از دندان محافظت کند.