ایمپلنت دندان شامل روش هایی می شود که با استفاده از آن دندانپزشک با توجه به وضعیت فک و دهان از هر کدام از این انواع کاشت ایمپلنت استفاده می کند. این روش ها به صورت های زیر است:

از بین رفتن دندان های اصلی، می تواند اعتماد بنفس افراد را در مواقع حضور در اجتماع کاهش دهد و همچنین باعث انزوای اجتماعی وی شود. طی آمار به دست آمده در سال های اخیر، 99.7 درصد افراد معتقدند که لبخند سالم از نظر اجتماعی بسیار اهمیت دارد.

از نظر اجتماعی توافق گسترده ای مبنی بر این که لبخند زیبا از اهمیت زیادی برخوردار است وجود دارد، و همچنین این موضوع برروی افرادی که دندان های از دست رفته دارند تاثیر بسزایی خواهد گذاشت.

چه نوعی از جراحی های ایمپلنت قابل انجام هستند؟

ایمپلنت دندانی تک مرحله ای:

در این نوع از جراحی، یک پایه بلند ایمپلنت در درون لثه قرار می گیرد و تا بخش استخوان فک به پیش می رود اما در داخل استخوان فک نمی رود. قسمت بالای ایمپلنت خارج از لثه قرار می گیرد، پس از آن لثه توسط بخیه بسته می شود و تنها ایمپلنت در معرض دید قرار می گیرد، این عمل به دندانپزشکان این اجازه را می دهد که بعد از بهبودی محل جراحی ، پروتز ( روکش) بر روی پایه ایمپلنت قرار بگیرد. ایمپلنت های ساب پریوستال رایج ترین ایمپلنت های تک مرحله ای هستند که به عنوان پایه جهت قرار دادن روکش ایمپلنت های دندانی به کار برده می شوند، این نوع ایمپلنت بسیار گران است زیرا به دلیل کمبود فضای استخوان های فکی باید به صورت سفارشی قرار داده شود.

ایمپلنت های دو مرحله ای:

کاشت ایمپلنت دو مرحله ای عمدتا مثل کاشت تک مرحله ای هستند، با این تفاوت که ایمپلنت به وسیله دریل توسط جراح در درون استخوان فک قرار داده می شود، پس از قرار دادن ایمپلنت، شکاف لثه بسته می شود ، و این به این معنی است که به یک جراحی کوچک جهت قرار دادن اباتمنت بر روی ایمپلنت احتیاج است.

ایمپلنت های اندوستیل یکی از اصلی ترین ایمپلنت های دو مرحله ای هستند که این نوع ا ز ایمپلنت های دندان می توانند به جای ریشه در درون استخوان قرار بگیرند که برای حفظ ساختار و همچنین مقاومت در بخش دندان کاشته شده می شوند و طبیعی تر به نظر خواهند رسید.

نسبت به ایمپلنت تک مرحله ای قیمت کمتری دارند اما این نوع ایمپلنت برای همه کارایی ندارد. در واقع، کاشت ایمپلنت به مراقبت بیشتری نسبت به دندان طبیعی احتیاج دارد و در صورت رعایت نکرد نکات لازم ممکن است نتیجه حاصله از کاشت ایمپلنت دندان با رضایت همراه نباشد.