توصیه های درمان پس از کشیدن دندان معمولا توسط پزشک به بیمار ارجاع داده می شود تا عوارض کمتری احساس شود و فرآیند بهبود سریع تر اتفاق بیفتد.
کشیدن دندان یا در زبان لاتین extraction به معنای از دست دادن دندان به دلایلی مثل بیماری ، التهاب و یا عفونت می باشد.
اگر برای شما کشیدن دندان تشخیص داده شود، دندانپزشک نواحی اطراف دندان را توسط آمپول بی حس می کند، تا دردی در هنگام کشیدن دندان احساس نشود ، بعد از پروسه کشیدن دندان دندانپزشک در مورد اقدامات لازم پس از کشیدن دندان توصیه هایی را ذکر خواهد کرد، در اکثر موارد مقداری خونریزی بعد از کشیدن دندان جز موارد طبیعی است، در این زمان دهان به آرامی آن قسمت را که کشیده شده و توسط لخته پر شده است را ترمیم می کند.
در متن زیر مواردی ذکر شده که با انجام آن می توان به سرعت بهبود افزود :
1) از هر موردی که باعث کند شدن روند بهبودی می شود پرهیز کنید.
2) سیگار نکشید یا پس از سیگار کشیدن دهان خود را با مقدار زیاد آب بشویید.
3) تا 24 ساعت از نوشیدن الکل پرهیز کنید.
4) رژیم غذایی که پزشکان توصیه کرده اند را دنبال کنید.
در روز های اول، اگر واجب است که شما دهان خود را شستشو دهید به آرامی این کار را انجام دهید و اگر محل دندان کشیده شده دچار تورم شده است ، یک پارچه سرد یا کیسه یخی را در آن محل قرار دهید.اگر درد دندان ادامه پیدا کرد با دندانپزشک تماس گرفته و درمورد داروهایی که می توان برای تسکین درد دندان استفاده کرد سوال کنید.
همچنین شما می توانید دندان های خود را به طور معمول و مثل همیشه مسواک بزنید اما نباید محل دندان کشیده شده شامل آن شود.
به یاد داشته باشید زمانی که شما دندان خود را کشیده اید، هر نوع توصیه ای که توسط دندانپزشک به شما توصیه می شود برای راحتی و آسایش شما می باشد،تا در آینده مشکلی برای شما ایجاد نکند.