جایگزینی دندان از دست رفته با روش all on 4  به گونه ای است که پس از انجام آن نیاز به جایگزینی و حذف نخواهد بود و همچنین قبل از آن پیوند استخوان نیاز نیست و یک روش دائمی به شمار می رود.
برای بیمارانی که تعدادی یا همه دندان های خود را از دست داده اند ، ایمپلنت هایی که توسط دندان مصنوعی پشتیبانی می شوند ، یک ظاهر طبیعی مناسب را به نمایش می گذارد.
درک مفهوم کلی روش درمانی all on 4:روش all on 4 نشان دهنده ی پیشرفت هیجان انگیز در حوزه ی دندانپزشکی ترمیمی می باشد، دندانپزشک از ابزارهای تشخیصی مخصوصی استفاده می کند تا موقعیت ۴ ایمپلنت به درستی مشخص شود و یک حمایت فوق العاده از طریق denture برقرار شود، وقتی یک دندان کشیده می شود یا از دست داده می شود ، بافت استخوانی اطراف دندان از دست رفته شروع به تحلیل می کند یا کوچک می شود، اگر یک بیمار بازسازی آن دندان را به تاخیر بیندازد ، ممکن است آن شخص برای اینکه درمان رایج ایمپلنت را انجام دهد نیاز به پیوند استخوان داشته باشد با این حال بسیاری از بیمارانی که درجاتی از تحلیل استخوان را تجربه کرده اند کاندیدای روش all on 4 هستند، به وسیله ایجاد یک زاویه کوچک در فک و قرار دادن ایمپلنت در آن روش all on 4 باعث می شود از بافت استخوانی فرد به طور کامل جهت جانشینی آن استفاده شود و مشکلی به وجود نخواهد آمد.
روش all on 4 به چهار ایمپلنت در هر فک احتیاج دارد ،ایمپلنت دندان عقب با زاویه ۳۰-۴۵ درجه قرار می گیرد ، زیرا بتوان رابط ایمپلنت بلندتری برای استحکام بیشترقرار داد، از مزایای روش all on 4 می توان کاهش چشمگیر هزینه های بیماران و کاهش زمان تحویل پروتز را می توان نام برد.
این تکنیک در یک روز انجام می شود. بنابراین نیازی به دوره های بهبودی شش ماهه بین هر مرحله از درمان در روش های سنتی ایمپلنت نیست.
پس از کاشت ایمپلنت نیز مانند دندان طبیعی باید مراقبت از دندان به درستی انجام شود همچنین باید مسواک و نخ دندان نیز استفاده شود و هر ۶ ماه یک بار جهت بررسی به دندانپزشک مراجعه شود.