روش های سنتی جایگزین دندان مثل بریج و دنچر به جلوگیری از تحلیل استخوان نیستند، به همین دلیل ایمپلنت جایگزینی مناسب تر جهت انجام این کار می باشد، 

تکنولوژی های جدید کاشت دندان امکان مکان یابی دقیق ایمپلنت را فراهم می کند و زمان کار کوتاه تر، درد پس از جراحی کمتر و نتایج ظاهری خیره کننده تر خواهدبود.

آشنایی با تکنولوژی های جدید کاشت ایمپلنت

CBCT:

سی بی سی تی تنها چند ثانیه طول می کشد تا سر را اسکن کند و نتیجه این خواهد بود که نماهای نامحدودی از دندان ها ، استخوان و حتی بخش عصب را نشان داده و امکان برنامه ریزی دقیق درمانی فراهم می شود.

DEXIS DIGITAL INTRA ORAL ERAY:

توانایی دیدن ظرافت ها با استفاده از رادیوگرافی دیجیتال برای تشخیص و درمان بسیار مهم است،با استفاده از تکنولوژی های سخت افزاری و نرم افزاری، تصاویر بسیار دقیق و واضحی را ارائه می دهد . این دستگاه از انحرافات تابشی جلوگیری کرده و در نتیجه مانع تابش بیش از حد اشعه می شود.

COREC OMNICAM :

این دوربین برای ضبط ویدئو رنگی و کامل از حفره دهان استفاده می شود، همان طور که دوربین در دهان ( بر روی دندان) حرکت می کند، یک عکس فانتزی با رنگ کامل و با وضوح بالا نمایش داده می شود و این تصویر تفاوت های بافت نرم، آمالگام و طلا و... را به ما نشان می دهد.

راهنمای ایمپلنت دندان GUIDE SMILE :

این سیستم به ما این اجازه را می دهد تا یک فرآیند کاشت کامل را برنامه ریزی کنیم، داده های جامع جمع آوری شده از اسکن مخروطی سه بعدی ، برای جراحی بدون هیچ حدس و گمان استفاده می شود که در این صورت ایمنی و دقت روش بسیار بالا می رود.SIRO LASER:

به جای استفاده از یک چاقوی جراحی برای انجام جراحی هایی که نیاز به برش دارند می توان از یک لیزر استفاده کرد که عمل برش را دقیق تر و سریع ترو بدون برش اضافه سایر نواحی به انجام می رساند.

ابزار تست ایمپلنت (PERIO TEST)

این تکنولوژی جهت تست ایمپلنت کاشته شده استفاده می شود.

کارایی آن به این صورت است که از طریق امواج الکترومغناطیسی تولید شده،و از طریق امواج الکترونیکی کنترل می شود.

این یک نمونه پیشرفت برای روش های قدیمی (ضربه-ضربه) است که برای تعیین پایداری دندان طبیعی به کار می رود.