در صورتی که ایمپلنت رد شود یا به اصطلاح شکسته شود باید در نظر گرفت که علل آن مشخص شودتا درمان جهت بهبود آن به انجام برسد.

شکست ایمپلنت دندان دندان موضوعی بسیار نادر است اما ممکن است دلایل زیادی مبنی بر شکست ایمپلنت دندان وجود داشته باشد، از عفونت لثه تا واکنش های آلرژیک و علائم دیگر، همه این موارد باعث می شود ایمپلنت دندان شکسته شود.

سه نشانه مشترک وجود دارد که از طریق آن می توان شکست ایمپلنت دندان را تشخیص داد:

احساس درد و ناراحتی شدید

تورم یا التهاب لثه

احساس شکستن یا حرکت ایمپلنت دندان در داخل دهان

درمان شکستگی ایمپلنت دندان:

اگر عفونت لثه اطراف ایمپلنت دندان رخ داده باشد ولی آسیب آن بیش از حد گسترده نباشد دراین صورت تاثیری بر ایمپلنت دندان کاشته شده نمی‌گذارد.

عفونت در لثه ممکن است با تمیز کردن ایمپلنت دندان و اطراف ایمپلنت دندان و بهبود بهداشت دهان و دندان و همچنین مراقبت مناسب از دندان ها درمان می شود، اما تشخیص اولیه زود هنگام برای درمان عفونت لثه اهمیت زیادی دارد، ولی درصورتی که استخوان اطراف ایمپلنت دندان آسیب دیده باشد، ممکن است لازم باشد دوباره آن را بازسازی کنیم، بازسازی به این صورت است که بافت ملتهب برداشته می شود و استخوان در اطراف ایمپلنت دندان پیوند زده می شود، بسته به میزان آسیب تاج (روکش) دندان نیز نیاز به حذف شدن داشته باشد و ایمپلنت دندان بازسازی شود سپس بعد از بهبودی دوباره روکش قرار داده می شود.

جلوگیری از شکست ایمپلنت دندان:

درمان ضایعات ایمپلنت دندان های دندانی ممکن است خسته کننده باشد اما مراقبت درست از دندان ها نیاز به درمان دارد. بهترین راه جهت جلوگیری از ایمپلنت دندان این است که مطمئن شوید بهداشت دهان و دندان بسیار درست رعایت می شود و درصورتی حاصل می شود که مراقبت از دندان ها با دقت زیاد انجام شود،

شستشوی بین دندان ها به درستی انجام شده

دهانشویه آنتی باکتریال با دقت زیاد استفاده شود.

همچنین با مراجعه به دندانپزشک هر ۶ ماه یک بار و بررسی دندان ها می توان از این موضوع جلوگیری کرد و حتی از عوارض بعدی نیز که ممکن است به وجود بیاید پیشگیری کرد.

اجتناب از عاداتی که می تواند به ایمپلنت دندان آسیب برساند مثل: شکلات، یخ، یا مواد دیگری که باعث صدمه به تاج یا روکش دندان می شود، زیرا این عوامل هستند که باعث آسیب دندان طبیعی نیز می شوند.