انجام رادیوگرافی دندان می تواند روند درمان ایمپلنت را به طرز دقیقی به سرانجام برساند، زیرا از این طریق پزشک می تواند محل کاشت ایمپلنت را مورد بررسی قرار داده تا نتیجه مورد انتظار به درستی حاصل شود.

در حوزه جانشینی دندان با ایمپلنت، تصویر برداری نقطه عطف در برنامه ریزی جهت موفقیت در جراحی کاشت ایمپلنت به حساب می آید، آخرین تکنولوژی در تصویر برداری دندانپزشکی cbct می باشد، که انقلابی را در تصویربرداری سه بعدی به دلیل نمایان کردن تصویر از زوایای محوری کرونال و ساجیتال به وجود آورد، همچنین جریانی از داده های مفید به پزشک می دهد که پزشک می تواند هرزمان که احتیاج است، با توجه به تصاویر آن را بازسازی کند، همچنین مقدار اشعه تابیده شده به بیمار کمتر می باشد.

پیشرفت های اخیر تصویر برداری توموگرافی شامل:

Cbct:


این روش از اشعه مخروطی استفاده می کند و تصویر را در هر جهتی با استفاده از نرم افزار خاص بازسازی میکند. این روش همه اطلاعات یک ct را به نمایش در میآورد، اما در ۱٫۸ درجه تشعشع و با هزینه کمتر این اتفاق می افتد.

میکروتوموگرافی: اصطلاح دیگری از ct که برای دستیابی به بخش های سری سطح ایمپلنت استخوانی استفاده می شود.


Multislice helical ct:


این نوع از ct در مقایسه با سی تی معمولی دقت بالایی دارد که کاملا مشهود است و محدودیت انتقال در آن واضح است و باعث ایجاد نوعی روش می شود که به تصویربرداری denta scan معروف است.

توموگرافی تعاملی کامپیوتری:


این تکنیک رادیولوژیست را قادر می سازد تا مطالعات حاصل از تصویر برداری را به متخصص بالینی انتقال دهد و پزشک متخصص را قادر می سازد تا از طریق کامپیوتر با این بخش به تعامل بپردازد. یکی از ویژگی های مهم ict این است که متخصص جراحیو رادیولوژیست می توانند با انتخاب و قرار دادن سیلندرهای دارای اندازه دلخواه که شکل ایمپلنت را در تصاویر شبیه سازی میکنند ، جراحی الکترونیک را انجام دهند.

تصویر برداری رزونانس مغناطیسی:


تصویر برداری MRI یک تکنیک تصویر برداری سه بعدی است که تصویر الکتریکی را دریافت کرده و تصویر دیجیتالی را به نمایش می گذارد.