ایمپلنت دندان مزایای بسیاری دارد اما ممکن است گاهی خطا نیز در هنگام جراحی پیش بیاید، اما با معرفی تکنیک ایمپلنت نویگیشن یا دیجیتال دقت انجام کاشت بسیار افزایش یافته است.

مزایای کاشت ایمپلنت به روش navigation:

• موقعیت مکانی بسیار دقیق ایمپلنت ها (جای گذاری ایمپلنت با دقت زیاد در محل مورد نظر )

• حفاظت از ساختارهای حساس دندان های اطراف( اعصاب، رگ های خونی و …) در منطقه درمان

• بهبود سریع زخم به علت استفاده از تکنیک های حداقل تهاجمی (ایمپلنت بدون جراحی)

• استفاده بهینه از استخوان فک موجود

• زیبایی بسایر زیاد ظاهر ایمپلنت به دلیل موقعیت دقیق مکانی ایمپلنت

گام به گام با نحوه ایمپلنتولوژی navigation:

تعیین شکل و موقعیت مورد نظر دنتدان در ابتدا:

در ابتدا تکنسین دندانپزشک فرم جدید از دندان را برروی یک مدل موم شده آماده می کند، در این هنگام درخواست های بیمار نیز در مورد شکل ظاهری در نظر گرفته شده و قبل از شروع درمان می توان از طریق شبیه سازی آن را مجسم کرد.

اسکن الگو و اشعه ایکس سه بعدی:

موم کپی می شود و این کپی به عنوان الگویی که بیمار در دهان خود می گذارد توسط اشعه ایکس نمونه برداری می شوند، و بنابراین طراحی جدیدتری از دندان توسط تصویر اشعه ایکس قابل مشاهده است.

برنامه ریزی قبل از اجرا:

موقعیت ایمپلنت به طور مجازی روی کامپیوتر برنامه ریزی شده است و وضعیت دندان که به تازگی طراحی شده در تصویر سه بعدی قابل مشاهده است و به عنوان یک راهنما عمل می کند.این موقعیت به الگویی جهت قرار گیری ایمپلنت در فک تبدیل می شود.

کاشت ایمپلنت

در این هنگام جراح ایمپلنت ، الگوی مجازی طراحی شده ایمپلنت را به الگوی واقعی جهت سوراخ کردن موقعیت فک و قرار دادن ایمپلنت در جایگاه تبدیل می کند بنابراین ایمپلنت های دندانی دقیقا در جایی قرار داده می شوند که در آینده قرار است روکش دندان( دندان جدید) در آن جا قرار بگیرد.

تولید روکش( پروتز) ایمپلنت

بعد از مرحله درمان ایمپلنت های دندانپزشکی ، پروتز اولیه تولید و جای گذاری می شود ..پروتز یا روکش اولیه موقت است و تا جای گذاری روکش ثانویه ممکن است بر روی پایه ایمپلنت قرار بگیرد.