ایمپلنت دندان با درصد زیادی توانست جانشین روش های پیشین مثل بریج و همچنین دندان مصنوعی برای جایگزینی دندان از دست رفته شود .اما علم دندانپزشکی به سرعت در حال پیشرفت است و درمان ایمپلنت در حال معرفی روش هایی مدرن تر و قابل اعتماد تر با رضایت بیشتر می باشد.

کاشت ایمپلنت دندان یک صنعت بزرگ است که تا سال 2020 بیش از 4.4 میلیارد در سطح جهان ارزش خواهد داشت . امروزه تخمین زده شده که 69 درصد بزرگسالان بین 35 تا 44 ساله، حداقل یک دندان دائمی خود را از دست داده اند و 26 درصد کهنسالان حدود 74 ساله همه دندان های دائمی خود را از دست خواهند داد.

برای سرمایه گذاری دنداپزشکان بر روی صنعت کاشت ایمپلنت باید آخرین تکنیک های درمان ایمپلنت را بدانند تا بشر پیشرفته امروز از این بابت که مراقبت هایی را که نیاز دارند در یافت خواهند کرد مطمئن شوند.

در پشت پرده ایمپلنت های دندان تکنولوژی به صورت هیجان انگیزی در حال تغییر و تحول است و شرایطی را ایجاد کرده است که باعث استفاده علمی از مواد و فناوری های جدید می شود ، ما می خواهیم ببینیم که چگونه دندانپزشکان می توانند یا بگیرند و از آخرین تکنولوژی علم استفاده کنند تا مطمئن شوند که اعتماد بیماران را به دست آورده اند .

با افزایش جمعیت سالمند ، افزایش درآمد سال به سال و آگاهی بالا از مراقبت های پزشکی در سراسر جهان ، شرایطی نیاز است که تضمین کند همه متخصصان ایمپلنت کمبود زمان برای انجام کار نداشته باشند.

دندانپزشکی ایمپلنت در آینده شامل چه روش هایی می شود,

شواهد نشان می دهد که صدف ، سنگ و فلزات توسط تمدن های باستانی برای جایگزین کردن دندان در حدود 5000سال اخیر استفاده می شده است و این یک نگاه سریع به تحولاتی است که آینده دندانپزشکی را تعریف خواهد کرد.

ما هم اکنون این موضوع را مشاهده می کنیم که چگونه احتمال تحلیل استخوان برای ایمپلنت به صفر رسیده است . در حال حاضر طراحی و ساخت با کمک کامپیوتر (CAD-CAM) را می توان برای ایجاد نمونه مشابه از دندان های غیر قابل جراحی که بلافاصله پس از کشیدن دندان جایگزین می شوند استفاده کرد. این روش به بیماران بهترین درمان را در کمترین زمان ممکن ارائه می دهد.

حتی قبل از جراحی نیازهای بیماران و پرسش ها و جستجوی آن ها را می توان با همین تکنولوژی پاسخ داد .دندانپزشکی لبخند دیجیتالی از تکنولوژی تصویربرداری استفاده می کند تا به طور موثر نشان دهد چگونه درمان بر زیبایی شناسی بیمار تاثیر خواهد گذاشت، این تصاویر دیجیتالی بر مبنای مدل های عمیق از دندان های بیمار است که می تواند باعث برطرف کردن شک و تردید بیماران در مورد درمان های بالقوه شود.

پیشرفت در دندانپزشکی دیجیتال، راه ایده آلی را برای همه در برنامه درمان بیمار فراهم کرده است تا به طور موثر تری با یکدیگر همکاری داشته باشند. سیستم ایمپلنت CAMLOG، نرم افزار برنامه ریزی دیجیتال ، تکنیک های جراحی و همچنین راهنمایی برای رسیدن به محل کاشت ایده آل بیمار می باشد ، اگر چه ترکیب راه حل های دیجیتال نیاز به هزینه های نصب اولیه دارند اما استفاده از آن باعث بهبود کارایی در درمان و سهولت همکاری با آزمایشگاه ها می شود و همچنین باعث صرفه جویی در وقت و هزینه خواهد شد.

سیستم CAMLOG در حال حاضر در آلمان به عنوان سیستم شماره یک ایمپلنت مورد استفاده قرارمی گیرد.