ایمپلنت دندانی کاشته شده بسیار طبیعی به نظر می رسد و ظاهری مانند دندان خود شخص دارد ، اما کاشت ایمپلنت نیازمند زمان زیادی برای بازسازی می باشد.

پژوهشگر ایرانی راهکارهایی برای سازگاری ایمپلنت با استخوان فک بوسیله امواج مایکروویو ارائه داد در این نوع تحقیق موج مایکروویو برای اصلاح سطح ایمپلنت دندان استفاده می شود .

روش کار به این صورت است که با افزودن پودر تیتانیوم در قالبی که مربوط به ایمپلنت دندان است آن را در معرض امواج مایکروویو قرار می دهند در این صورت سطح ایمپلنت پرز مانند می شود یعنی با قرار گرفتن ایمپلنت دندان در استخوان فک در مدتی حدود یک ماه ، سلول های استخوانی در داخل این پرزها قرار می گیرد و در این صورت چسبندگی مناسبی میان استخوان و ایمپلنت دندان ایجاد می شود.

سلول ها برای این که رشد کنند باید به سطحی چسبیده باشند و این در حالی است که در ایمپلنت های موجود ، سطح ماشین کاری شده و صیغلی می باشد برای سلول ها بسیار سخت خواهد شد که جایی برای چسبیده شدن به سطح پیدا کنند برای توضیح این مقاله باید گفت : نانو مواد دارای خواص جالبی هستند که می توان در صنعت از آن ها استفاده کرد ، مواد پلی مورفیک موادی هستند که به صورت طبیعی قابلیت ایجاد اشکال مختلف را دارا هستند این مواد در انرژی نو و درمان بیماری های سرطان کاربرد دارند.

در این نوع تحقیق از مواد مثل کاربید سیلیسیم استفاده شد، یعنی پس از اعمال انرژی از طریق پلاسما این مواد با استفاده از گرادیان فشار ، شکل و سایز آن ها تغییر پیدا می کند و بر این اساس قابلیت این مواد تغییر میکند . برای این منظور پلاسما را با یک گاز سرد خنثی مانند آرگون ایزوله می کنند که این امر سبب می شود گرما در داخل محفظه بمانئد و یون ها از آن خارج نشود و از این طریق در مدت 10 ثانیه ماده مورد نظر تولید شود.

موادی مانند کاربید سیلیسیم برای فعال سازی مولکول های آن باید با انرژی زیادی بیش از 2400 درجه سانتی گراد گرما داده شود در این صورت منجر به اکسید شدن سیلیکون و تبدیل کربن آن به مونوکسید کربن خواهد شد  ولی با روشی که در این مقاله شرح داده شد این مشکل برطرف می شود.