نواقص استخوانی فک می تواند باعث شود که قبل از کاشت ایمپلنت جراحی پیوند استخوان انجام شود تا بتوان موقعیت درست و کافی برای انجام ایمپلنت را فراهم کرد.

پس از از دست رفتن دندان ، استخوان شروع به تحلیل می کند در گذشته از دست دادن استخوان در فک بالا یا پایین نه تنها عواقب زیبایی شناختی منفی داشت ، بلکه گزینه جایگزینی دندان نیز محدود بود با انجام پیوند استخوانی و جراحی دهان می توانیم شانس خود را برای کاشت ایمپلنت افزایش دهیم و راه را برای لبخند زیبایی که شایسته افراد است هموار کنیم .

ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی به نظر می رسند، و عملکردی مشابه دارند اما برای رسیدن به موفقیت در جراحی ایمپلنت، باید استخوان کافی در فک وجود داشته باشد تا بتواند پست کافی برای ایمپلنت را تامین نماید. تحلیل استخوان پس از از دست دادن دندان شروع می شود و پس از گذشت چند مدت انقباض بافت بیش تر می شود.

روش پیوند استخوان نقش مهمی در ایجاد دندان های جدید ایفا می کند در حالی که باعث افزایش طول عمر ایمپلنت های دندان می شود، جراحان دهان و فک تکنیک های پیشرفته پیوند استخوان را با اطمینان از بهبودی و درد کمتر در نظر گرفتند تا بیماران از ایمپلنت های دندانی جدید خود لذت ببرند.

چه کسانی به جراحی پیوند استخوان نیاز دارند؟

بیمارانی که ساختار استخوانی ناکافی و دندان های از دست رفته دارند پیش از دریافت ایمپلنت های دندانی به پیوند استخوانی نیاز دارند. فقدان دندان اغلب به بیماری های لثه نسبت داده می شود .


نقص در استخوان فک ممکن است از این موارد حاصل شود :

آسیب به صورت یا جراحت

فضای خالی بعد از کشیدن دندان

نقص مادرزادی

جراحی فک برای حذف تومور

پیوند استخوان دندان:

پیوند استخوان یک روش جراحی است که برای بازگرداندن استخوان های تحلیل رفته و ایجاد استخوان جدید کاربرد دارد.

در این جراحی، بافت استخوان یا ماده پیوندی جایگزین به عنوان داربست به کار می رودکه برای بازسازی بافت استخوان انجام می شود.

پیوند استخوان دارای سه هدف مشخص می باشد:

برای تقویت مناطق آسیب دیده و از دست رفته استخوان

برای تسهیل رشد استخوان جدید

برای ایجاد یک پایه برای ایمپلنت دندانی

پیوند استخوان به عنوان سکو یا چهارچوبی برای استخوان مجاور می باشد ، تا رشد کند . در طول چندین ماه ، استخوان خود بیمار جایگزین مواد پیوندی خواهد شد.

روش پیوند استخوان یک روش بسیار موفق می باشد ، زیرا استخوان ظرفیت تولید بافت را دارد.

بازسازی استخوان از طریق پیوند به طور قابل توجهی باعث افزایش حجم استخوان شده و به ایمپلنت هایی که در آینده کاشته خواهند شد اجازه لنگر انداختن می دهد.

موارد استفاده شده در پیوند استخوانی چه چیزهایی هستند؟

انواع مختلفی از مواد پیوند استخوانی و تکنیک هایی برای این روش وجود دارند که برای آماده کردن بیماران کاشت ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرند....نوع پیونداستفاده شده به محل و میزان استخوان تحلیل رفته بستگی دارد.

بافت استفاده شده برای پیوند ممکن است از بدن خود شخص برداشت شده باشد، یا بانک ذخیره کننده بافت ، یا منابع انسانی دیگر استخراج شده باشد. این مواد پیوند استخوانی برای ایمنی و کار آزمایی کامل مورد تحقیق قرار گرفته شده اند .

مراحل پیوند استخوانی و بازگردانی استخوان تحلیل رفته:

مراحل پیوند استخوانی عموما به دو دسته عمده و جزیی طبقه بندی می شوند. نقص ساختاری بزرگ معمولا با پیوند اتوژنیک قابل حل می باشد. استخوان ممکن است از لگن و .. برداشته شود.

سینوس لیفت و ریج آگمنتیشن دومورد از روش های رایج است که برای پیوند استخوان انجام می شوند و هیچ ناراحتی در بر ندارد. هردوروش برای افزایش تراکم و افزایش عرض استخوان کابرد دارد . محل جراحی ممکن است تا یک هفته بعد از درمان دارای جراحت باشد که با یخ و داروی ضد درد قابل مدیریت است.