ایمپلنت معمولا بهترین انتخابی است که هر فرد پس از این که دندان های خود را از دست می دهد آن را بر میگزیند . امروزه دانشمندان روش های جدیدی از کاشت ایمپلنت را معرفی کرده اند که کار را بسیار برای افراد راحت کرده و طول مدت نقاهت را تا حد بسیاری کاهش می دهد.

دستگاه magdent می تواند کاشت دندان را برای افرادی که دارای استخوانی با کیفیت ضعیف هستند ممکن کند. همچنین در موارد دیگر می تواند از عفونت جلوگیری کند.

در مصر باستان دندان های از دست رفته با صدف دریایی یا مروارید های  داخل صدف جایگزین می شدند. اما ایمپلنت امروزه بسیار پیچیده است ، ولی ایده اصلی همان است یعنی قرار دادن یک ریشه مصنوعی برای نگه داشتن تاج دندان جایگزین .

این روش با کاشتن یک ریشه تیتانیوم در استخوان جمجمه و انتظار 3 تا 6 ماهه برای اینکه استخوان اطراف تیتانیوم رشد کند ، اصطلاحا به این روش بازسازی استخاون می گویند. در این روش انتهای اباتمنت روی ایمپلنت قرار می گیرد که به بهبود التهاب کمک می کند سپس آن با تاج دندان جایگزین می شود.

دستگاه medکه بر پایه اباتمنت ساخته شده باعث شده رشد استخوان 3 برابر سریع تر باشد این عمل از طریق انتقال میدان الکترومغناطیسی به ایمپلنت و استخوانی که پیوند انجام می دهد می باشد.

میدان الکترو مغناطیسی از دیرباز مورد استفاده متخصصین ارتوپد برای درمان شکستگی های استخوان های پیچیده بودند ، زیرا سلول های ساخت استخوان را تشویق به بازسازی می کردند.

Magdent که در مقیاس آزمایشگاهی برای مطالعات حیوانی استفاده می شد باعث شد که استخوان بیش از حد معمول رشد کنند و این موضوع مورد توجه افرادی که به دلیل  کم بودن کیفیت استخوان نامزد ایمپلنت دندان بودند قرار گرفت.

اکثر ایمپلنت های دندانی پیچی هستند و از جنس تیتانیوم و بسیاری شرکت ها تلاش کرده اند تا با تغییر شکل پیچ بازسازی استخوان را تسریع بخشند اما این تفاوت ها جزئی هستند.

علاوه بر کوتاه کردن فرآیند بازسازی استخوان ، و بهبود کیفیت رشد استخوان تا 40 درصد بیشتر، med در پیشگیری یا درمان پری ایمپلنتیشین مفید واقع شود، عفونتی که حتی چند سال پس از این روند نیز رخ می دهد.

تحریک الکترو مغناطیسی به کشتن باکتری ها کمک می کند، بنابراین دانشمندان درحال بررسی این موضوع هستند که چگونه توانند این موضوع به درمان پری ایمپلنتیشین کمک می کند.

هدف اصلی ساخت med با اندازه کوچکتر و همچنین جایگزینی برای دندان استفاده شود.